loader image
Travel & Transit
Veel Gestelde Vragen

Hier kun je antwoord vinden op onze veel gestelde vragen.
Staat je antwoord er niet bij of heb je een andere vraag? Je kunt ons altijd telefonisch bereiken en wij helpen je graag verder!

  • Wat zijn de tarieven voor een taxirit en hoe worden deze door Travel & Transit bepaald?
    Onze tarieven voor de taxi ritten zijn wettelijk bepaalde tarieven die landelijk zijn ingesteld.
    Starttarief: € 3,60, kilometertarief € 2,65 en minuuttarief € 0,44. (1-4 Personen)
    Starttarief: € 7,33; kilometertarief: € 3,34 en minuuttarief € 0,49 (5-8 personen)
    Het maximum wachttarief is € 49,64 per uur.
    Voor extra aangevraagde diensten kunnen er kosten bovenop komen. Dit wordt vooraf gecommuniceerd.
  • Is het mogelijk om vooraf een taxirit te reserveren en hoe werkt dit?
    Ja dat is mogelijk!
    Op het moment dat je telefonisch boekt, kun je aangeven voor welke datum of tijdstip dit is.
    Wij zorgen dan ervoor dat er een auto 5 minuten voor de aangegeven tijdstip klaar staat.
  • Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een taxi op de afgesproken locatie is?
    Op het moment dat je telefonisch boekt, zorgen wij ervoor dat er een taxi binnen 7 minuten bij je locatie is. Soms kan dit echter iets langer zijn in geval van feestdagen of locaties buiten Amsterdam.
  • Accepteert u betalingen met creditcard en/of contant geld en zijn er ook andere mogelijkheden?
    Je kunt bij ons in de taxi zowel contant als met de pin betalen. Onze chauffeurs hebben altijd een pin apparaat mee. Hiermee kun je ook met Visa/Maestro en Mastercards betalen.
  • Heeft u speciale voertuigen beschikbaar voor mensen met een mobiliteitsbeperking?
    Je kunt van te voren je wensen doorgeven op het moment dat je een taxi boekt. Wij proberen dan een taxi te vinden die aan u wensen voldoet. Echter kan er wel een langere wachttijd zijn.
  • Biedt u zakelijke accounts aan en zo ja, wat zijn de voordelen hiervan?
    Het is mogelijk voor bedrijven om te rijden op rekening. Dat is erg handig om dat je wekelijks een overzicht krijgt met de gereden ritten. Je kunt dan ook wekelijks/maandelijks betalen. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen.
  • Is het mogelijk om een factuur te ontvangen voor de gemaakte taxirit?
    Zodra je tijdens de betaling vraagt om een bonnetje, zal onze chauffeur een uitdraai maken van de rit. Hierop kun je vinden hoeveel km er is gereden en een kosten onderbouwing.
  • Heeft u ook diensten voor groepsvervoer beschikbaar en zo ja, wat zijn de capaciteiten van uw voertuigen?
    Ja dat is mogelijk. Zodra je ons aangeeft wat je vereisten zijn, kunnen wij een planning maken over wat voor voertuig er nodig is. Wij hebben beschikking over busjes met 7 persoons/8 persoons capaciteit. Wij hebben ook busjes met 16 persoons capaciteit en 22 personen. Voor grotere groepen kunt u contact met ons opnemen.
  • Worden er extra kosten in rekening gebracht als de taxirit buiten de stadsgrenzen gaat?
    Nee. U rekent alleen het taxi meter tarief af voor u rit. Het maakt niet of u binnen Amsterdam moet zijn, of helemaal aan de andere kant van het land!
  • Zijn er kinderzitjes beschikbaar en zo ja, wat zijn de kosten hiervan?
    Wij kunnen helaas niet garanderen of er een chauffeur beschikbaar is met een kinderzitje. Gelukkig hoeft dit ook niet in de taxi volgens de Nederlandse wet. Taxi's en het openbaar vervoer hebben een vrijstelling hiervoor, mits uw kind op uw schoot kan.
  • Biedt u 24-uurs service aan en zo ja, zijn de tarieven hetzelfde als overdag?
    Bij Travel & Transit kunt u 24/7 terecht voor een taxi! Wij hanteren dag en nacht altijd dezelfde meterprijzen.
  • Biedt u ook taxivervoer aan naar luchthavens en zo ja, welke luchthavens zijn dit?
    Wij kunnen u vervoeren naar welke luchthaven u wenst. Het maakt niet uit of deze in Nederland is. Zo rijden wij ook vaak genoeg naar Antwerpen of Brussel en ook Duitsland en Frankrijk.